piątek, 5 września 2014

1. Weryfikacja siebie




Kim jestem ? Kim chciałbym być? Kim jestem w oczach innych ? 

Myślę , że każdego z nas na pewnym etapie życia dopadają powyższe pytania. Często pojawią się one wtedy, kiedy coś nam  nie wyjdzie, ktoś nas zrani , albo wydarzy się coś złego. Przychodzi moment , że szukamy usprawiedliwienia czy wytłumaczenia, dlaczego to właśnie ja ( ? ) .  Powinniśmy mieć świadomość swojej wyjątkowości. Każdy kto się narodził jest wyjątkowy, każdy na swój sposób, ale nie każdy potrafi to dostrzec od razu. Często bywa tak, że udajemy kogoś innego-aby się przypodobać. Czy to dobra droga? Myślę , że bardzo wygodna, ale do czasu. Ciężko jest udawać inną osobę, ze względu na różnorodność charakterów czy upodobań. To ,że Ty lubisz kolor niebieski, a ja czerwony- nie oznacza, że jestem gorszy . Jestem inny . To, że Ty tańczysz, a ja śpiewam- nie oznacza, że jestem gorszy. Jestem inny. To , że Ty masz piękne długie włosy, a ja jestem łysy- nie oznacza, że jestem gorszy . Jestem inny. Czy inność można utożsamiać z byciem gorszym? Czy inność jest czymś złym ? Inność wynika z naszej natury. Każdy ma wady jak i zalety. Każdy ma prawo do błędu . Każdy ma prawo do zadania sobie pytania : Kim ja właściwie jestem ? Bywa tak, że wstydzimy się siebie . Bardzo dobrym przykładem jest zestawienie chłopaka i wrażliwości.  Wrażliwość odzwierciedla dusze. Wrażliwość weryfikuje nas samych . Wrażliwość obnaża. Każdy z nas żyje po to, aby się spełnić. Zatem czy udając innego siebie, jesteśmy w stanie się spełnić? W dzisiejszych czasach wrogiem ludzi stała się otwartość. Ludzie boją się mówić o sobie, o swoich problemach czy radościach. Boją się reakcji . Ale tak wcale być nie musi. Każdy z nas kreuje swój własny ,,świat’’, ale wszyscy jesteśmy częścią wspólnego świata.  Zatem , skoro świat jest wspólny to czy  ktoś ma większe prawo do życia niż ja? Nie! Wszyscy mamy takie samo. Dlatego warto być sobą zawsze i wszędzie. Warto pamiętać, że moja inność- nie oznacza tego że jestem gorszy, oznacza mają wyjątkowość. Ciężko jest żyć z uśmiechem na twarzy , kiedy nie można wyrażać siebie. Kiedy czuje się ograniczonym bądź przytłoczonym, przez ,,lepszych’’.  Ale kto powiedział , że ja mam być gorszy ? Każdy z nas jest kowalem własnego losu, od każdego z osobna zależy jak pokieruje swoim życiem i w jakim miejscu się znajdzie. Dbajmy zatem o prawdziwość i otwartość. Szczęściu trzeba pomagać, a nie się go domagać.  Wspaniałym uczuciem jest czuć się docenionym, ale tylko wtedy, kiedy doceniona zostanie moja prawdziwość. Nie sztuką jest odśpiewanie piosenki po kimś innym, sztuką jest stworzenie swojej własnej. Bycie prawdziwym jest trudna, życie jest trudne, otwartość jest trudna… Mogłoby się wydawać, że nie ma nic poza przeszkodami. Nic bardziej mylnego. Największa radość pojawia się wtedy, kiedy tą przeszkodę pokonamy. Zatem, czy wybieranie drogi łatwiejszej ,nie wymagającej od nas zaangażowania może dać człowiekowi poczucie spełnienia i zadowolenia ? Może pokazać jedynie jego małość.  Bądź sobą- bo jesteś wyjątkowy !

2 komentarze:

  1. Daje do myślenia :) Zaobserwowałabym, ale nie ma zakładki "obserwatorzy " :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jeśli chodzi o zakładkę- już ją dodałem :)

      Usuń